آدرس:

تهران ، فلکه اول تهرانپارس ، خیابان ستانی ، پلاک 5 ، واحد 13

تلفن:

02177322247-09031098722

آموزش کامل تمیز کردن گاز صفحه ای

آموزش کامل تمیز کردن گاز صفحه ای

آموزش کامل تمیز کردن گاز صفحه ای

گاز صفحه ای اگر به‌صورت دوره‌ای تمیز نشود ، جرم زیادی به خود می‌گیرد که به‌سادگی نیز نمی‌توان آن‌ها را از بین برد . با روش‌های گفته‌شده می‌توانید این جرم‌ها را از بین ببرید ، اما بهترین راه جلوگیری از ایجاد این جرم ها چیست ؟

قطعات میله‌ای ، چدنی ، استیل ، سرشعله ، پولکی شعله و تمامی قطعات را باید به درستی شستشو دهید . با ما همراه باشید !!!

آماده‌ سازی اجاق گاز صفحه ای جهت تمیز کردن

تمیز کردن گاز صفحه ای، پاک کردن اجاق رومیزی

بگذارید اجاق خنک شود . تمامی شعله‌های اجاق گاز را خاموش کرده و بگذارید تا اجاق گاز آشپزخانه تان کاملاً خنک شود . پاک کردن گاز داغ می‌تواند باعث آسیب دیدن و سوختن شما شود .

گاز صفحه ای و نحوه تمیز کردن آن

شبکه چدنی ( میله‌ها ) ، پولکی شعله و سر شعله را دربیاورید . قطعات گفته‌شده را بعد از خنک شدن گاز دربیاورید و داخل ظرف‌شویی بریزید . اگر داخل ظرف‌شویی نتوانستید آن‌ها را قرار دهید در یک سطل بزرگ آن‌ها را بگذارید .

گاز صفحه ای و نحوه پاک کردن آن

ظرف‌شویی را با آب داغ و مایع ظرف‌شویی پرکنید . قطعات گاز را کاملاً در آب داغ غوطه ‌ور کنید . در هنگامی‌که ظرف‌شویی را پر می‌کنید آرام‌آرام مایع ظرف‌ شویی را اضافه کنید تا کف کند .

تا زمانی که بقیه قسمت‌های  اجاق گاز را تمیز می‌کنید ، بگذارید قطعات درون ظرف ‌شویی باقی بمانند و خیس بخورند .

تمیز کردن گاز صفحه ای

اجاق گاز صفحه ای و نحوه پاک کردن آن

با مسواک آشغال‌های شل را تمیز کنید . به‌وسیله مسواک یا دستمال‌کاغذی تمامی موادی که شل هستند را از گاز خارج کنید . در این مرحله لازم نیست مواد سخت را بتراشید .

نحوه تمیز کردن اجاق گاز آشپزخانه

روی گاز را بسابید . به‌وسیله گاز پاک‌کن یا آب‌صابون شروع به تمیز کردن گاز کنید . از پارچه تمیز یا اسفنج برای تمیز کردن استفاده کنید . دستگیره‌ها و جلوی گاز را نیز تمیز کنید .

برای از بین بردن جرم‌های سخت ، گاز پاک‌کن یا دیگر تمیزکننده‌ها را روی جرم سخت زده و به مدت ۵ دقیقه صبر کنید ، سپس شروع به ساییدن آن کنید . این کار باعث شل شدن جرم‌ها می‌شود .

قیمت گاز صفحه ای آشپزخانه بیمکث

اطراف مشعل را تمیز کنید . به‌وسیله مسواک داخل مشعل را ( جایی که سر شعله و شعله‌پخش‌کن قرار می‌گیرند ) را تمیز کنید . پاک کردن این مکان به‌وسیله دستمال سخت است ، بنابراین با مسواک این کار را انجام دهید .

اجاق گاز صفحه رومیزی بیمکث

گاز صفحه ای را خشک ‌کنید . به‌وسیله دستمال تمیز یا دستمال‌کاغذی روی گاز را خشک‌ کنید . خشک‌کردن گاز باعث جلوگیری از لک شدن و همچنین براق شدن گاز می‌شود .

گاز صفحه ای آشپزخانه و نحوه پاک کردن آن

گاز را برق بی اندازید . به‌وسیله یک‌تکه پارچه آغشته به مقدار کمی روغن معدنی مانند روغن‌زیتون شروع به برق انداختن گاز کنید . تمامی سطح گاز را با این دستمال روغنی پاک‌کنید .

این کار خطوط باقی‌مانده از تمیز کردن را از بین برده و باعث براق شدن گاز نیز می‌شود .

تمیز کردن شبکه چدنی و سر شعله‌ها

اجاق گاز صفحه ای رومیزی آشپزخانه

شبکه چدنی را تمیز کنید . به‌وسیله مسواک یا اسفنج اقدام به پاک کردن شبکه چدنی که در ظرف‌شویی خیس کرده بودید ، کنید . به دلیل خیس خوردن ، بیشتر جرم‌ها به‌سادگی از روی شبکه چدنی پاک می‌شوند .

چدنی گاز صفحه ای آشپزخانه

پولکی و سر شعله را تمیز کنید . به‌وسیله مسواک یا اسفنج شروع به ساییدن این قطعات کنید تا تمیز شوند .

گاز صفحه ای بیمکث - نحوه تمیز کردن اجاق گاز

تمامی قطعات را آبکشی نمایید . به‌وسیله آب گرم تمامی قطعات را آبکشی نمایید . مطمئن شوید که کف داخل آن‌ها نماند .

چدنی گاز صفحه ای - نحوه پاک کردن اجاق گاز

تمامی قطعات گاز را خشک نمایید . می‌توانید قطعات را روی یک پارچه قرار دهید تا خشک شوند . اگر عجله دارید می‌توانید آن‌ها را با دستمال پاک‌کنید .

گاز صفحه ای آشپزخانه بیمکث- نحوه پاک کردن

تمامی قطعات را روی گاز سوار کنید . بعد از خشک شدن کامل قطعات گاز ، تمامی آن‌ها را به‌جای خود برگردانید .

از بین بردن جرم‌های سخت

گاز صفحه ای و نحوه تمیز کردن آن

۱–حوله را داغ کنید . اگر جرم‌های روی گاز به‌سادگی پاک نشدند ، نیاز به ماسک حوله دارید . یک حوله را خیس کنید ، آب اضافی آن را بچلانید و سپس به مدت ۳۰ ثانیه در ماکروویو گرم‌کنید .

در هنگام باز کردن در ماکروویو حواستان به بخارآب باشد .

گاز صفحه رومیزی بیمکث - تمیز کردن آشپزخانه

۲–حوله گرم را روی جرم‌ها بگذارید . به مدت ۱۵ دقیقه حوله را روی جرم‌ها بگذارید . این کار را چند بار می‌توانید تکرار کنید تا جرم از بین برود .

گرما به شل شدن جرم‌ها کمک می‌کند ، بعد از شل شدن جرم می‌توانید به‌وسیله آب و صابون معمولی آن را تمیز کنید .

اجاق صفحه ای بیمکث - اجاق گاز رومیزی

۳–از محلول سرکه سفید و آب استفاده کنید . اگر آب و صابون به‌تنهایی نتوانست جرم‌های روی گاز را پاک‌ کند ، به‌طور مساوی آب و سرکه سفید را مخلوط‌ کنید و به‌عنوان پاک‌ کننده استفاده کنید . با طرف سخت اسفنج و با این محلول اقدام به سابیدن گاز صفحه ای کنید تا جرم‌ها از بروند .

نحوه تمیز کردن گاز صفحه ای

۴–محلول سرکه را پاک‌کنید . بعد از شستشو با سرکه ، به‌وسیله آب اجاق را تمیز و سپس خشک‌کنید تا بوی سرکه از بین برود . باز گذاشتن پنجره برای از بین رفتن بوی سرکه نیز می‌تواند کمک کند .

اجاق گاز صفحه ای بیمکث

۵–از پاک‌کننده‌های گاز استفاده کنید . اگر جرم‌های روی گاز برای چند ماه پیش باشند ، می‌توانید با محصولات گاز پاک‌کن آن‌ها را از بین ببرید . بیشتر جرم‌های گاز صفحه ای توسط مواد مشابه تولید می‌شوند که این‌گونه محصولات برای از بین بردن آن‌ها طراحی‌شده‌اند .

اشتباهات رایج

قیمت گاز صفحه ای بیمکث

از سیم ظرف‌شویی و تمیزکننده‌های قوی استفاده نکنید . برای تمیز کردن گاز صفحه ای استیل فقط از پارچه و اسفنج نرم استفاده کنید . استفاده از سیم ظرف‌شویی می‌تواند باعث ایجاد خط و خش روی استیل شود .

گاز صفحه ای و چگونگی پاک کردن اجاق گاز

از مایع سفیدکننده استفاده نکنید . هیچ‌گونه وایتکس یا سفیدکننده‌ای نباید روی استیل استفاده شود . کلر موجود در این مواد باعث وارد کردن آسیب جدی به استیل می‌شود .

گاز صفحه ای و نحوه تمیز کردن آن

گاز داغ را پاک نکنید . بعد از پخت‌وپز غذا گاز صفحه ای را تمیز نکنید ، زیرا ممکن است باعث سوزاندن پوست خود شوید .

جلوگیری از ایجاد جرم

گاز صفحه ای بیمکث و نحوه پاک کردن اجاق صفحه ای

 هفته‌ای یک‌بار گاز صفحه ای را تمیز کنید . تمیز کردن هفته‌ای گاز صفحه ای باعث کاهش میزان ایجاد جرم روی گاز صفحه ای می‌شود . برای یادآوری تمیز کردن گاز صفحه ای ، می‌توانید روی تقویم آن را علامت بزنید .

اجاق صفحه ای بیمکث و طریقه پاک کردن ان

مواد غذایی ریخته شده را سریعاً تمیز کنید . مواد غذایی ریخته شده ، سر رفته و پرت شده از قابلمه روی گاز بعداً به‌دشواری پاک خواهند شد ، زیرا گرما آن‌ها را به جرم سخت تبدیل می‌کند ، بنابراین به‌وسیله یک دستمال آن‌ها را سریعاً پاک‌کنید تا از ایجاد این مشکل جلوگیری شود .

گارانتی گاز صفحه ی بیمکث

بعد از غذا پختن غذا ، گاز صفحه ای را تمیز کنید . به‌صورت روتین بعد از غذا پختن ۱۰ دقیقه را به تمیز کردن گاز صفحه ای اختصاص دهید . به‌وسیله اسفنج مواد غذایی اضافی را پاک کرده و گاز صفحه ای را تمیز کنید تا از ایجاد جرم جلوگیری شود .

 

ارسال نظر


آخرین مقالات

راهنمای خرید هود مخفی

راهنمای خرید هود مخفی


دسته بندی مقالات


آخرین پروژه ها

راهنمای خرید هود مخفی

راهنمای خرید هود مخفی